الأحد، ٢١ نوفمبر ٢٠١٠

العيد


كل سنه وانتم طيبين
طبعا جيه متاخره بس معلش انتو عارفين الشغل بقى

ما علينا
الحمد لله الشغل كان فى العيد ميت فل وعشره
مع انا انا مش عارف ليه العشره الزياده ديه
بس انا بسمعهم بيقلو كده
الحمد لله يعنى
طبعا انا تقريبا كنت شغال على الحدائق العامه والملاهى والسلميات
رايح جى عليهم ما شاء الله مصر كلها مش بتروح غير الحتت ديه
بس الحمد لله كان عيد زى العسل
الحدوته كلها بقى فيا انا
يعنى الناس كلها تعيد وانا لا يبقى عيبه فى حقى
خلصنا شغل وقلت اروح اعد مع اصحابى بقى اعيد
واول ما رحت ها نعنل ايه انهارده انا عايز اعيد بقى
بكل بساطه لقتهم بيقلو هندخل سيلما
لالالالالالا حرام حتى انتو وانا اللى ماسك الناس ترقيه من اول العيد
احنا لازم نغير
رد واحد تانى قال خلاص انا نفسى اروح ملاهى والكل شبط فى الفكره
ملاهى ايه يا جماعه احنا كبرنا بس ولا حيات لمن تنادى وبصراحه انا الفكره عاجبتنى
قررت اروح معاهم
وصلنا بسلامه قطعانا التزاكر
ودخلنا
اول لعبه هى تقريبا كده شبه المنخل
والحمد لله اتنخلنا لحد اما ادغدغنا
ولسوء الحظ الراجل مش عارف يظبط الباب
علشان ننزل فبقى يمرمغ فينا اكتر واكتر
لحد اما الحمد لله نزلنا طبعا نازلين بنسحف علشان مش قادرين نمشى
قررنا نركب الشللات
ولسوء الحظ برده ان المركب اللى احنا فيها تتزنق فى المسوره
واحنا عايزين ننزل
انا كان كل خوفى ان تنزل مركب تانى ورنا نخها زحف احنا لحد تحت وهدوم العيد بقى
بس الحمد لله
جتلنا فكره كويسه وهى فكره البرص على الحيط
كلنا سبتنا ادينا على جانب المسوره ونزق نزق لحد الحمد لله اتزحلقنا ونزلنا بسلامه
طبعا انا عارف اليوم الكحلى بيبان من اوله
قررنا نركب المقص وطبعا انا عندى اهفهف بس محدش يسيحلى
ركبنا وكنت مسخره تقريبا الملاهى كلها كانت بتضحك عليا
بس انا ولا همنى عاملت مش انا طبعا وقاعت اضحك عليا معاهم
نزلنا وانا كنت خلصان
قلك بقى نركب قطر الموت
طبعا انا عاملت عندى وعكه صحيه وقلت مش راكب
بس على مين اتكتفت وركبونى وانا بعيط
انا قلت اتشاهد احسن
وكنت حاسس احساس الموز بلبن وهو فى الخلاط
ونلت كان فيه ميه كتير مش عارف منين بس الحمد لله طلعت مش منى
نزلت وقلت مش هاكب حاجه تانى كفيا اللى حصل
بس على مين
دخلنا بيت الرعب
وكل اللى دخل خارج ايده على قفاه
فى ناس غبيه بتضرب جوه مش بيهزرو
وكان فى واحد من اصحابى راسه والف سيف ينزل يضرب اللى ضربه
بس مكنش بيلحق علشان كان فى غيره بيضربه
خرجنا طبعا وكانت اشكلنا تحفه من تحف الزمن
كملنا لعب باقثى الاعاب كانت خفيفه
عده اليوم
بس كان يوم جامد

هناك ٤ تعليقات:

غير معرف يقول...

انا عارف اليوم ده انا واحد من الى اتبهدلو والى كانو مصممين على الفكره وعلى فكره هتتكرر تانى مين جاى معانا

الصقر الجارح يقول...

معرفتكش انا كده

غير معرف يقول...

خمن ؟؟؟؟

Unknown يقول...

ههههههههههههههههههههه طب أنا بقالى كتير مركبتش قطر الموت ... تيجى نروح ؟