الأحد، ٧ نوفمبر ٢٠١٠

يوم جديد


بسم الله الرحمن الرحيم

توكنا على الله

غسلنا التاكس ونضفناه

وطلعنا

الهرم

ان شاء الله

(ركب الزبون)

(طبعا عارفين المبداء كييف الزبون يظبتك

كيفت الزبون كا العاده

والراجل فرح ان انا مشهيصه

وابدا يتكلم فى حاجه انا مش بحبها خالص وهى الكوره

وانا الحمد لله معلماتى فى الكوره اقل بنسه عن معلماتى عن النشطار الزره)

شوفت الماتش

ماتش اه كان جامد بصراحه بس مكملتوش كله يا خساره

(علمات استفها على وش الراجل)

انهى ماتش اللى انت ششوفته

بتاع امبارح ده

امبارح اللى هو بين مين ومين

(انا طبعا حسيت احساس القله جمب الزير

حاولت اتوه بس معرفتش)

وبكل بساطه انت شكلك مش بتحب الكوره

اه فعلا مش بفهمها

(علمات استفهام تانى على وش الراجل واكنه بيقول ايه الحمار اللى ركبت معاه ده)

مش بتفهما ازاى يعنى

يعنى اصلى حاسس انها حاجه كده مش مفهمومه وبعدين ديه مدوره ياعم

(قلت اخرج بحس كومدى)

ضحك ضحكه خفيفه كده حسيت انه مستحمارنى اوى

بس بجد بجد احساس الحمار ده جامد اوى

الراجل حس بكده قالى اغير الموضوع احسن

انا ما صدقت طبعا

قالى ايه اخبار الشغل معاك

الحمد لله وكله رضا من عند ربنا

بس برده شغلنه ممله مش كده

لالا عادى هى ممله فى الف بس بس اما بيركب معيا زباين عسل زيك كده بتبقى الحياه حلوه

ضحك قالى الناصيه الجايه معاك

علامات استفهام عندى ان بعدها استوعب اننا وصلنا

زل ومشيت

(وماشى فى الشارع ومشغل موسيقه بقى وعايش

المرده ديه زبونه)

المعادى

(طبعا زبونه بتركب وراه بيحسسو الواحد ان رحته وحشه مع انى بستحمه قبل ما انزل

المهم

ركبت وطلعت طبعا الواحد بيبقى حاساس فى التعامل)

تحبى يا انسه نمشى منين

اللى تشوفه هو انت مش عارف السكه

لا عارفها بس برده يمكن اللى بيركب بيبقى عارف طريق اسهل

يا عمى اتكل على الله سكه ابو زيد كلها مسالك

اه انتى هتقليلى واحنا ما اكتر ما لسكنا كلها مفتحه على بعض

بس انتى ماقلتيش انتى رايحه فين فى المعادى

ما قلتلك اتكل على الله واما هاوصل هاقلك

طيب

(عم السكوت على المكان

لحد ما تلفونى رن)

تررررررررررن تررررررررن

الو

ايوه

انت فين يا عم

رايح مشوار المعادى

طيب انا هاستناك فى التحرير انجز بسرعه

عينى يا كبير

(قفل اموت واعرف مين اللى كلمنى مش عارف)

وصلنا نزلت

وخت طريقى وراجع

التحرير

ركب طبعا انا قلى التحرير ضحكت افتكرت ما كلمه التلفون

مشينا الطريق اتزحم شويه كلاكس

صحبنا يبصلى بقرف

هسسسس

ما الطريق زحمه

ايوه القف ما تعملش ازعاج

ازعاج ايه يا بيه

طبعا عارفين بيه انا بقلها امته

هسسسسس

دست فرامل مره واحده علشان كان فى واحد بيعادى

ايه ده انتى مش بتعرف تسوق

يعنى سعتك مش شايف

وانااشوف ليه هو انا اللى سايق

اممممم

ربنا يكمل التوصيله ديه على خير

هتنزل فين فى التحرير يا بيه

هسسسسسسسسس

هس ايه هو انا بقله هات حاجه حلوه امشى ازاى

شاور بايده يعنى على طول

مشينا

(ومره واحده لقيت حد بيخبط على كتفى ببصله)

على جمب بقى

كل اللى عاملته

هسسسسسسسسس

وكملت سواقه

الراجل ياعم عايز انزل

هسسسس

اعد لحد ما اقف ومتعملش ازاعج

بس بعد كده وقفتله بصراحه صعب عليا بس كنت مبسوط انتى عكننت عليه

وخت الاستراحه على القهوه والحمد لله

وريحنا وريحنا العربيه

وكملت طريقى

لف ثم لف ثم لف

لحد ما واحد فالى كفرطهرمس لو سمحت

انا استعجبت طيب ما تركب القطر ولا تاخد تيوته اوفرلك

ضحك

وركب يا عم ده هنا فى فيصل

اطلع اطلع

اطلع هو انا قلتلك هاروح اصلا

سكت كده

خلاص خلاص متزعلش هاوديك

ووصلته والحمد لله طلع فعلا داخل القاهره

وخلص اليوم اللى كان 90% منه ناس مبتكلمش

بس احسن علشان بعد الراجل بتاع هس ده انا اتخنقت اصلا

الى القاء بكره اسبكو بقى علشان هاموت وانام


ليست هناك تعليقات: